Medijacija – potrošački sporovi

  • This topic is empty.
    • Author
    • Posts
  • #1974
    Vladimir Stojanovic
    Guest

    Nalazim se na listi tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, i jedan sam od prvih koju su posredovali putem platforme Ministartsva unutrasnje i spoljne trgovine. Od 2022 godine pa do danas na platformi je pokrenuto sada već 10.000 predmeta koji su pokrenuli potrošači nakon izjavljene i odbijene reklamacije. Za razliku od ” obične ” medijacije koja počiva na načelu dobrovoljnosti strana da pristupe, donošenjem novog ZZP RS postoji obaveza trgovca da pristupi postupku pod pretnjom prijave trzišnoj inspekciji od strane tela koje postupa u postupku. Trgovac ima obavezu da pristupi ali ne i da ostane u postupku. U velikom procentu trgovci daju svoju kontraponudu za razrešenje sporne situacije ali potrošači i ponekada nisu zadovoljni ponudom. Najviše je bilo predneta u pogledu obuće, tehničke robe, računa za elek energiju, telefon – aparat – internet, ali i sporovi iz turističkih usluga. Pre svega iz ugla postupajućeg tela primećujem da potrošači nisu dovoljno upoznati šta jeste medijacija kada prijave svoju odbijenu reklamaciju i da se na tome mora raditi na promociji samog postupka – jer potrošači imaju stav da su tela – medijatori i uduženja potrošača jedno isto.

    Stane u medijaciji mogu se obratiti i nadležnom sudu ukoliko nisu zadovoljni ishodom medijacije.

    Reply

Tagged: 

Reply To: Medijacija – potrošački sporovi
Your information: