Aktuelnosti

Osetljivi potrošači i njihova zaštita u Srbiji

U savremenom društvu, zaštita prava potrošača predstavlja temelj fer tržišta i odnosa između prodavaca i pružalaca usluga, s jedne strane, i kupaca, s druge. Zakonom o zaštiti potrošača iz 2021. godine regulisana su prava potrošača. Na prvom mestu je pravo na zadovoljavanje osnovnih potreba, koje se ogleda u dostupnosti najnužnijih roba i usluga. Sledi pravo…

Da li je potrošač dužan da zna sve u vezi sa proizvodom?

Nije vam očitan strujomer ili vodomer, pa ste dobili netačan mesečni račun? Pa, pošto nema dovoljno čitača, „rešenje“ je da sami sebi jednom mesečno očitavate brojilo odnosno vodomer, i tada ćete dobijati tačan račun, u skladu sa zakonom. Ako vam nije jasno zašto vaša uplata po računu za struju nije upotrebljena za svrhu za koju…

Posebna prava potrošača u sudskom postupku

Zakon o zaštiti potrošača predviđa različite mehanizme zaštite prava potrošača. Oni se, načelno, mogu podeliti na vansudske i sudske mehanizme zaštite. Za vansudske mehanizme zaštite nadležna su posebna tela koja se bave posredovanjem u rešavanju potrošačkih sporova. Dosadašnja praksa je pokazala da se najveći broj potrošačkih sporova uspešno rešava upravo na ovaj način. Međutim, postoje…

Jačanje mehanizama zaštite potrošača kroz bolju politiku konkurencije

U savremenim tržišnim uslovima, interesi potrošača i principi zdrave tržišne konkurencije često su neraskidivo povezani, iako ih pravni okvir i institucionalna nadležnost tretiraju kao odvojene oblasti. Potrošači su suočeni sa svakodnevnim problemima u nabavci roba i korišćenju usluga, koji ukazuju na slabosti postojećeg sistema – nedovoljnu zaštitu  potrošača, slab institucionalni odgovor na povrede njihovih prava…

Korisnici telekomunikacionih usluga treba da obrate pažnju na obaveštenja o promeni uslova paketa usluga

Nedavno je jedan telekomunikacioni operater povećao cene svojih usluga za sve korisnike, na taj način što su promenjeni uslovi paketa usluga, odnosno sproveden je linearni prenos na nove, skuplje pakete usluga. U ovom slučaju, obaveštenje o promeni uslova za sve postojeće pakete i praktično linearno poskupljenje za sve postojeće korisnike, blagovremeno je objavljeno na internet…

Samo mere Komisije za zaštitu konkurencije mogu da utiču na problem rasta cena u maloprodajnim lancima

Centar za evropske politike, kao koordinator Radnih grupa Nacionalnog konventa o EU (NKEU) za poglavlja 8 – Zaštita konkurencije i 28 – Zaštita potrošača, ukazuje da su oblici samoorganizovanja potrošača, kao što je nedavni bojkot velikih trgovinskih lanaca, pokušaji da se utiče na krupne tržišne aktere u nedostatku akcije nadležnih institucija. Problem izuzetno visokih maloprodajnih…

Anketa

Hteli bismo da čujemo vaša iskustva!